Monday, June 13, 2011

Fathers Day In advanced leh ke??


Sebenarnya Fathers Day ni disambut pada setiap ahad minggu ketiga pada bulan june betul tak? tapi baru minggu kedua kan aku dah celebrate kekeke takpelah sebab papa selalu bz sekarang mencarik rezeki untuk kami sekeluarga alhamdulillah. Tapi ada gak setengah negara dah celebrate korang pun tahu kan sebenarnya fathes day ke mother day ke tuk orang kapirun kan??? sebab tu selalu jatuh hari ahad tapi bagi aku kebaikan nye tuk kite berkeluarga ni kita menghargai suami kita merangkap papa kepada anak kita pada hari tertentu.. aku ni memang peten suke sambut bebenda ni sejak aku kawen lah.. sebab umah tangga kita kita yang corakkan dulu kita hidup ngan mak abah kita mak abah kite corakan dibantu oleh akak2 atau abang2 kita khususnya tuk aku anak ujung ni.

Kisahnya papa sekarang sangat sibuk kadang papa balik mandi jek pastu gi keje lagi.. semoga Allah S.W.T memberikan kesihatan yang baik pada papa kite ye anak-anak. dekat setahun dah ni papa mula develope business dia bersama kawan dia.. alhamdulillah ada nampak perubahan. Insyallah ujung tahun ni 2 perkara besar akan berlaku amin. Yang buat papa letih sebab papa masih keja hakiki makan gaji tu sebelah siang malam baru papa buat keje dia. apa lah keje papa tu.. ehek ehek luckly business pap buat tu memang dibenarkan hanya sebelah malam sahaja kadang2 siang tuk kawan business partner dia ada. Ya allah..kau berikan lah kesihatan yang baik, rezeki yang murahdalam perniagaan kepada Mohamad Zaidi & keluarga nya amin ya rabbalalamin. Terima kasih ye sebab korang baca doa kat ata stu untuk family aku.

Seakrang ni memangggggggggggggg papa sangat tak de masa untuk kami kalau outstation tu korang jumpa seminggu ke sebulan sekali kan? aku ni duduk umah papa balik tapii papa balik sempat tido 4 jam mandi gi keje kadang2 borak pun dah tak dan kami.. sebab tu papa sekarang cube meluang kan masa dengan kami sebaik nye tu punnn petang gi keje balik.... nak citer banyak kat blog ni aku sedeyy tauu sebab tengok pengorbanan laki akuu. sambil naip sambil nangis.. tap tap tapp... air idung pun start keluar ni. Terima Kasih banyak-banyak pada Allah S.W.T kerana menjodohkan aku ngan Mohamad Zaidi menjadikan aku mama kepada anak2 beliau.

Ok itulah tadi kisah sempena Fathers Days pengorbanan papa kita pada kita ye izz zaharin & Iedris Bazly. Semoga anak2 mama rajin bekerja penyayang dan mengambil berat pada keluarga macam papa ok..

So semalam papa belanja kami makan kat BubbaGump kami memang dah jarang gile skang kuar makan kalau kuar jap tu aku shopping berlari2 terus balik sebab papa tak cukup masa tapi papa cube gak memenuhi nafsu seraha isteri dia yang suka shopping insaplah wahai wana.. ye kekekek insyallahhh.. kami pergi semalam dnegan biras aku Nora aku skang closed ngan dia sebab aku rasa aku ngam ngan dia sebab mungkin kami dari negeri yang sama so pemikiran kami yang sama ada 2 3 lagi biras aku tapi kami lom ngamlagi mungkin lambat sikit kot tapi akan cube di ngam2 kan..aku ni dikira menantu pompuan pertama keluarga Suhadi so kenelah pandai berbaik2 ngan biras.. ambik berat semua pulak edi abang yang pertama kawen abang zul lum lagi lum sampai seru insyallah ada jodoh tak kemana.

udah2 layan jeklah gambar kat bawah ye..

Tq papa... walau pun fathers day papa yang belanja kami wakakaka..Mothers day pun papa,birthday mama pun papa nasib lah papa... mama tak keje dahhh kikikikikiki kedekutt sikit

Bab posing memang sukee

Adik ipau aku dan biras ku Zuan & Nora buat masa ni dorang ni memang sekepala lah ngan aku kekeke..kan nora kann

onion ring ni memang superb tuk orang kelaparan cam aku ni
kejap jek setel aku pi ratah makanan Izz lak makana aku lumsmapai lagi time ni wakaka
Chicken Fingers kalau nak order sila share nampak kecik ni sebenarnya besoo cam tumbang sekor ayam

Papa memang suke western lamb apa ntah
mama punye superb gakk
auntie Nora punye
Papa melayan izz posing jadi jejaka litar
nanti bazly dah besar sikit ajak papa tengok Formular One k
Cam takit2 jek izz
tak ramai dalam ni sebab kisahnya tak leh masuk area ni izz ngan budak belakang tu jek berani masuk wakaka






No comments:

Post a Comment

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails