Tuesday, July 26, 2011

Trip Sabah tips kereta Sewa


Ok..kali ni aku cerita pasal tips2 nak sewa kereta kat Sabah atau Kota Kinabalu ni.. sebenarnya senang sangat jalan kat Kota Kinabalu (KK) ni sebab dia tak banyakjalan short cut short cut highway longway sume bagai tu takbanyak so senanglah korang dan taklah sesat lagi pun roundabaout dia mengalahkan roundabout kat Shah Alam.. jadi takde apa yang nak dirisaukan kat sini..walau pun tanpa pemandu pelancong... mapboleh mintak free kat kaunter Tourism Malaysia yang ada kat tiap Lapangan Terbang.

Aku sewa kereta camaku citer sebelumni di Simedarby carrental (HERTZ)..matrix ni murah je RM88/day dia kalau kira by hour.. aku gi ni aku pinjam 3hr 2 malam je baru RM264 ngan tax.. hari pertama kami pusing kat area waterfront tu.. dengand uduk dihotel Cititel yang jauh nak mam#@$%^& tu dan kecik nak mam@#$%^&b tu nanti aku citer hal hotel.
Mama dan otomen auww

Kereta dia memang tip top habis sebab bersih gile..dan korang tak nangis nak sewa. selesa jugak tuk kami 5 dewasa 2 kanak2 sebab anak aku Izz zaharin comel sangat aku lah yang tak selesa kekekeke. cume bag lah kene angkut dua kali tak kisah lahh pun tak jauh mana..

Korang carilah kereta besar yang leh sewa bawah sertaus kat KK ni memang takde kekeke Kancil leh lah dapatRM100 kot... cume satu je masalah nya nak sewa kereta ni dia terletak di Terminal 1 kami turun kat Terminal 2.. jadi akan ada masalah nak kene ambik kereta ni.. teksi dari airpoort atau nak keairport rate nye RM30 so membazir kat situ..sapa turun Terminal 1 memang untung lah takyah bazir duit teksi nak ke situ... tapi janji puas hati kereta besardan bersih serta cantik.

Inilah kereta nya Izz sesiap dah masuk dalam kereta Rate kereta RM88/day -hyundai Matrix
Staff Herts tengah cek kereta
Memang bersih dan puas hati ... murah lak tu berbaloi2 kalau kita buat study sendiri kalau nak gi melancong ni

Ok itu dulu tips untuk kereta sewa kami di Kota Kinabalu. untuk info kawan2 yang merancang nak ke Kota Kinabalu.



No comments:

Post a Comment

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails