Monday, August 8, 2011

Persiapan raya & Rezeki Allah S.W.T beri untuk anak2

Raya tahun ni insyallah yang best kot? sebab kami dah berempat hihihi seronok nye kan kan kan... hehehehe Izz zaharin dan Iedris bazly semestinya berbaju melayu sedondon.. raya tahun ni semua akak2 aku akan balik ke kampung kami sungai choh. mesti best... kan kan insyallah...

Raya tahun ni baju anak2 semua aku import dari US je wah kelasss ko aku shopping jauhh bebenauu sampai US. yes sebab ada kawan anak buah aku yang nak balik dari US bercuti ke malaysia ni.. sempena cuti sem ke apa tak sure lah atau sempena raya ni jek.. baik betul hati dia bawakkan 20 pasang baju anak2 aku dari sana. Aku just beli online masuk website us dan hantar je kelamat umah dia kat Ohio columbus... suke hati aku ni sebab jimat nye berganda... semestinya brand kegemaran mama GAP tu amat murah.lebih murah dari penjual online yang jual tak original dan berganda2 murah dari butik kat malaysia ni.tu hati berbunga riang ria.. aku jimat lebih dari RM1500 kalau nak banding ngan harga sebenar item yang aku beli tu dengan terjualk di malaysia ni
apa pun baju tido raya.. wah kau baju tido raya pun ada kakakaka harus tuk bebudak lah kan..kot tetiba kat kampung saudara mara datang kang.. kekekek cap ni aku beli kat MC jeklah kain nye sedap.. bazly pakai selesa je.. Izz je aku pakaikan apa ada wakaka sebab dia saiz budak skeolah rendah dah takde saiz dah kat MC ni aku belikan suar track jeklah tido wakaka taklah beli gak baju tido barney 2 3 lai...apa pun raya ni aku sangat save gile2 untuk baju baju anak2 aku.. sangat terhutang budi kat kawan anak buah aku yang baik hati sudi bawakkan sume barang tu balik.. smeoga atiqah selamat sampai ke malaysia ye 19hb ni...

cuma baju mama & papa je lom berapa nak setel..baju mama tengah tempah untuk raya ni tapi still baju tema lom tempah lagi ingat nak beli siapjek.... kasut raya.. tadi dah usha kat lewre cun habisssss.... hahaha ingat nak beli tadi tapi bonus hai o mama esok lusa baru masuk hahahahaha... me baru dapat tahu dari member bonus kakitangan kerajaan tahun ni maksimum RM500. alhamdulillah bonus kami yang buat hai o mulai bulan lepas RM500 tu hanya tuk sepasang PB jek kalau jual 25 pasang? bape hek? hahahaha.. kirelah sendiri... bulan lepas ngan bulan ni hai o bagi bonus raya lebih sikit.. alhamdulillah.. berkat keje seminggu 3 kali mama tinggal kan anak berbaloii2.. amin.

Alhamdulillah juga ngan papa sebab berjaya dengan kerjaya dia skang... siang kerja hakiki malam jek keje sendiri... projek papa dan kawan dia pun makin banyak.. insyallah lepas raya ni papa akan tumpu perhatian kepada perniagaan dia dan rakan nye sahaja.. semoga papa berjaya...

Mama juga gembira sebab rakan kongsi mama Siti nazira yang mama didik dari hanya RM30 berjaya kini berpendapatan besar..lebih pada 4 angka.. tahniah buat dia.. siapa kata orang join RM25k je boleh berjaya Siti nazira hanya dengan RM30 tak tipu punya sumpah.... saya bangga mendidik dia hari ini berpendapat lebih dari 4 angka ... dia sangat rajin dan bersungguh2.. hanya seminggu 3 kali keluar berjumpa rakan2 dia akhirnya berjaya bergelar SSM dalam tempoh 3 bulan saya mendidik beliau.

Apa pun mama percaya ini semua rezeki allah S.W.T beri untuk anak2 mama.. apa mama beli adalah rezeki mereka..bukan untuk mama berkire mengeluh atau mengira kos berapa habis untuk anak2.. sebab itu adalah bahagian dan hak mereka...

kalo korang nak tengok gambo baju yang dibeli dari US tu nantilah aku upload kalau atiqah dah touchdown kat mesia 19hb ni ek...






1 comment:

  1. Hi, Alhamdulillah atas rezeki anda. Saya nak koingsikan Mail forwarder yang murah daripada mana2 mail forwarder iaitu http://www.viadress.com. Saya dapat daftarkan diri secara FREE dan boleh simpan barang kat stor mereka selama 90 hari percuma juga. Saya syorkan anda check perbandingan shipping fee kat website mereka coz tak rugi pun..Free jer.

    ReplyDelete

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails