Saturday, November 19, 2011

Divider lah pulakkk



Sesekali tengok rumah kawan-kawan yang ada divider kat hall ni nampakmenarik gakkan? nampak eksklusif jek.. selalunya dorang buat ni tukmemisahkan ruang meja makan dengan ruang tamu.. tapi kalo umah bukan banglow leh ke buat? boleh gaklah.. janji tak penuh dnegan perabot. Saje tadi tetengok kalau ada umah sendiri nak buat camni hehehehehe.. manalah tahu kot kot tetibe ada umah sendiri kan splingg!!! splanggg!! nah wana umah tuk anda sebijik auwww... hehehe

Selama aku buat biznezz Hai O ni orang asyik tanya jek kat orang lainlah dia tak tanya aku pun dia gi tanya orang lain. "Wana dah naik kereta apa?".. kekeke cam aku tak tahu.. lelagi yang dah jadi musuh dalam selimut tu.. tak habis-habis.. dengan soalan "Wana naik kereta apa.." aku jalan kaki jek mana de naik kereta..kakakaka... Bagi aku nak buat Biz bukan sebab kereta semata-mata... tapi kalau boleh nakkan aset seperti rumah... itu sebab utama.. kalau dalam family aku semua dah ada umah sendiri.. hakak2 aku.. haku jek belum... jadi kene lah follow dorang.. hakak2 aku sume akan mula dnegan rumah dulu..lepas tu baru dorang akan ambik kereta... sebab dalam kereta mana leh membeso kan anak-anak.. leh beso kan punggung jek wakakka.. sapapunggung besar angkat tangan..pakai Premium beautiful cepat.. kang tak muat nak masuk kereta wakakakakakakaka... teringat kat kawan aku yang peha beso badan kecik... tapi takpe aset katanya... yelah akalu dah macam punggung Kim Kardashian sure-surelah bangga..kan..

Benda alah divider ni berapa wang ek? saje lah nak tahu..kot kot lah.. tetibe dapat rumah ke kan.. kakakakakaka ingat cabutan bertuah ke leh dapat dapat usaha woii usaha.. suka tengok kawan-kawan yang dah ada rumah Tahniah ye sebab dah ada rumah sendiri. tak kisah lah rumah korang beso ke kecik ke janji rumah korang.. sebab kita ni kalau dah ada anak kita yang utamanya rumah untuk membesokan anak betul tak?

Aku survey2 kat blog orang kata www.artakkitchen.com ni murah.. tapi tak tahulah. tapi yelah kalau dah ada umah tengah2 umah korang jangan harap lah sesuka hati nak alih sebab takleh alih langsung kikikikiki bertahan lah sampai bila2 ngan divider tu.. alah macam lah korang setahun sekali nak ubah kan.. aku rasa selalunya pepaling pun 10 tahuns ekali ke orang ubah2 isi rumah ni kecuali perabot rumah orang suka tukar2.

ok jugak letak kat pemisah kat dapur ni... kan? nampak eksklusif gak

Hah aku nak buat camnilah cantikkan? berapa ek..nantilah kalau dah ada umah kan.. bukan lah sekarang

Aku tengok majoriti orang masuk rumah baru akan buat check list camni

GRILL - RM2,500
WIRING - RM2,500
LAMPU & KIPAS -RM 1,000
PLASTER SILLING HALL JEK - RM1,000
CAT - RM1,000

Lagi apa aku miss untuk benda paling penting dalam rumah?

Yang lain aku rasa penting

LANGSIR - RM600
akak aku kata kalau dah masuk umah baru memula sekali dia akan pasang langsir dulu...

KATIL AKU NAK TIDUR - RM500 ada kat Ikea dia tunggu aku beli dia kekekeke

BENDA LEH TANGGUH DULU

KITCHEN CABINET - RM2,500
SOFA BARU - RM2,000
MEJA MAKAN - RM 1,000


Pada yang dah ada rumah.. korang bajek berapa tuk semua ni? Dia ikut jensi rumah ke? kalau rumah double story tulke aku eja? cams alah je selalu leh ke bajek kekecik.. ish ish ish...




2 comments:

  1. sya rsa, instead pasang divider kayu tu,sheer curtain pun bole jd as divider jugak. tak mahal dan still cantik :)

    ReplyDelete

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails