Friday, May 21, 2010

Tips menempah Hotel keBali -Part II

Memula sekali aku menghabiskan masa mencari sekelian hotel kat Bali. baca semua comment pelancong pasal Hotel Bali... dan akhirnya aku merancang untuk menginap di 2 hotel dalam masa kami ke Bali. Aku bukannya jenis.. duk pung pang pang .. mende yang mahal jek.. aku suka pung pang mende yang berbaloi.. takdelah macam separuh orang.. beli baju kat jaya Jusco pun nak suh kata beli kat Gucci kan? ada kah patut? so dibawah ni aku bantu korang untuk sama-sama berjimat & rasa berbaloi...

1st day to 2nd day ( Tune Hotel Legian)
24 Julai (Birthday Aku.. ingat tu) to 26 Julai
Motif?

Kebaikan
1. Mudah dan berbaloi.. walau pun kecik kebanyakan pelancong mengatakan katil nye 5 star. katil saje.. dan bersih.. di samping info mengatakan hanay 3 minit berjalan ke pantai legian..
2. Memandangkan kami sampai bali pukul 8 malam.. maka berbaloi lahh.. dnegan harga hanya RM77/ semalam.
3. Dekat dengan shopping area sepanjang 3km di di area legian.

Keburukan
1. Tiada TV
2. Perlu penambahan untuk wifi, aircond,towel

Danseterusnya untuk hari ketiga hingga lah nak balik.. aku memilih lokasi yang berdekatan dengan Airport

3rd day Hotel Yani
26 Julai-27 Julai

Motif?
Kebaikan
1.Sangat Murahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh untuk penginapan semalam
Murah ke RM248/night? mahal gile kan? sebab itulah aku tempah kat tempat lain bukan dnegan airasia sila lihat dibawah selepas ini kire bezanya
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|

JANGAN TERKEJUT!!!!!
Bezanya RM152 hengget.. dan saya telah untung RM152.. dari membeli dengan airasia..


Keburukan?
1. dikhabarkan hotel ini sudah tua..(sampai hati airasia letak M248)
2. Walau bagaimana pun.. berbaloi lah dari kami kene check out pukul 10 pagi dengan tune hotel.. dnegan yani kami leh check out kul 12 tengahari...

P/S: Anda dilarang menipu dan berlagak kononnya anda duduk hotel mahal padahal anda book hotel tu murah sajokk.. menci dan menyampahh.. gelii telinga ni ok..

3 comments:

  1. org yg dh biasa pegi , mmg arif..
    aku ni baca beb , tp x bape nak paham sgt ..

    tungu aku kumpul duit banyak2 .. or tungu ko wat contest menang dok otel cm aritu .. sure aku dpt g .. yuhuuu

    ReplyDelete
  2. Wa, aku sangat setuju ngan entry ko nih.thanks for the info sifu.eheh

    walaupun tune hotel tu kecik.tp murah ,berbaloi2. kira campur towel pun aku rasa sangat murahhhhh. tv takde pun tak kisah.sebab kite blk hotel tuk tdo je.selebihnyer kite ronggeng2..

    sape yg berlagak tu leh kite gelak ramai2 sebab dia ingat org lain tak tau.tp org lain lg ariff. :D

    aku book chalet langkawi .murah..besih, cantek.berbaloi2.. tuk kami blk ronggeng dan tdo.depan pantai..ngeeee.. tak sabar nih nk g wat anak langkawi.wakakakka

    ReplyDelete
  3. haaa.. yg itu jue mmg tak phm! pelikla airasia niee.. booked kat dia lg mahal.. camno tueh? survey itu yg terbaik! i likeee..

    ReplyDelete

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails