Sunday, December 12, 2010

4D & DETAILED SCAN

Rasanya bentuk muka lain sikit ke dari Izz dulu ek? hehehe rasa cam sama jek..
bulat cam muka aku


Detailed scan ni dibuat dekat Poliklinik UMRA dekat shah alam. Aku check up kat sini untuk 2nd pregnancy ni. lagi pun dah beso dah klinik ni dah nak ditaik taraf jadi hospital pulak. Nak beranak kat sini pun murah je.. macam entry sebelum ni aku bagi tahu harga nak beranak sini berapa hengget. kalau nak buat detiled scan biasanya buat pada minggu ke 22 ke 24 lebih kurang camtu.

Tujuan detailed scan ni bukan macam 3d & 4d biasa tu ia dijalankan oleh pakar scan jugak aku pun lupe panggil apa dorang ni. tujuan detailed scan untuk tengok tahap kenormalan baby dalam kandungan kata doktor rafi dalam banyak scan Detailed csan lah yang terbaik biasanya 3d 4d tu kita puas hatis ebab dapat tengok rupe muka anak kita kan?. Kalau detailed scan dia akan cek jantung, otak, buah pinggang, tulang belakang, bibir, tangan dan kaki janin. dan dari sana dorang akan tahu samada janin noraml sihat atau sebaliknya.

Alhamudulillah masa cek semuanya ok. Diharap baby akan sihat hinggalah sampai bila-bila.. insyaallah. Detailed scan ni dah lama gak aku buat kekeke awak bulan 10 hari tu.. tapi tak dan aku nak upload kat sini.. hahahaha.. tapi dah upload ni kire oklah tu kan???



TABIK HORMAT.. masa ni Izz jerit
"BIBI...BIBI"
Bukti anak lelaki...

Ini 2 buah pinggang nya...
Ini tulang belakang nya...

Ini apa ek? jantung kot sebab menunjukkan darah yang mengepam ke jantung ke apa aku pun lupa.





No comments:

Post a Comment

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails