Friday, December 17, 2010

KEMAS-KEMAS SUDAHH

aku memang sahaja nak semua barang dekat ngan katil.. keke senang aku nak capai. eii ngerilah c-zear penat aku nak berjalan aku rasa tak sesampai2 kekeke.. ni aku harao cepat jek aku capai apa aku nak.. semua aku letak dekat ngan katil hahahaha


Secara keseluruhannya.. saya sudah bersedialah menyambut kelahiran Iedris Bazly. Iye ke dah?? hahahahada 3-6 jenis barang aku lum beli lagi sebenarnya... tapi andai kata terberanak awal.. banyak dah aku setelkan.. Lopeh ni kan dah pemalas dalam pantang semua nye malas duk ngadap anak jek.. hahahaha.. aku dulu takdelah malas cuma agaknya baby 1st pastu c-zear lak aku camm ngeri jekk.. pastu orang yang lawat aku lak bile tengok jahitan aku sume pun rasa ngeri.. hahaha sebab C-zear ni kalau kat kampung orang ramai banyak anggap ngeri kot sebab kene tetak rahim tu kan nak kuarkan baby.. kalo normal tu tetak kat bawah tu kecik jek kan.. pastu ubat2 eloklah balik..

Armchair ni jek aku tak bebeli2 lagi.. aku sangat perlukan mende ni tuk berehat2 kat bilik sambil breasfeeding.. lagi pun penat kan duk terdampar jek kat katil... akan diusahakan untuk beli minggu dopan... nak kene bawak kete beso.. kete kecik idak muat..

Bilik aku idak lah tarap bilik idaman malaya.. hahah tapi tapa ku selesa sudah.. dan senang aku nak ambik barang dah tak nyusahkan orang yang menjaga aku.. majoriti kita ni bila berpantang balik umah mak atau mak mertua kan? aku dulu akak aku jaga.. tapi seganlah nak suh akak aku jaga lagi kan.. heheheh so aku jaga diri aku sendiri. Insyallah mak mertua aku akan temankan lah nanti...

Baju dah basuh.. barang2 baby yang perlu digunakan harian telah pun disusun rapi ceewahh.. rapi lah sangat...

tapi aku puas hati.. dulu masa Izz.. agak tak berapa nak rapi.. sebab yelah pertama kali tak tau camne keadaan.. dukbayangkan balik-balik pantang org jaga... so takdelah nak berkemas sangat...ni aku nekad pantang kat umah jeklah... bak kata anak buah aku.. yang kecik tu..
"umah cikwa ni semua senang.. nak tengok TV senang, nak minum air kat dapur senang nak masak senang, nak tidor senang.. dekat jek semua.." dalam erti bahasa pendeknya Kecik.. tapi bebudak dia terjemahkan panjang-panjang...

Mana babycot? semua tu takde... kekeke semak.. bukan pakai pun anak aku.. hahahaha aku bermalas atas katil jeklah.. edi dia ngan Izz akan terdampar depan tibi cam biasa...hahahaha.. alah umah kecik cam aku ni.. terdampar depan tibi ke bilik ke sama jek takde beza pun.. hahahah sebab umah kecik hehehehe




No comments:

Post a Comment

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails