Monday, June 7, 2010

Majlis sambutan Jubli Emas Abah & Mak -Part 2

Majlis memanglah meriah gile.. kekeke dan abah aku sangat berpuas hati ngan majlis tu.. aku sebagai ajk majlis rasa happy gile lah kan..so far adik badik dan anak2 buah aku sume happy.. kakaka akus ampai nak terkencing gelak tauuu.. wakakakak sebab happy.. apa pun ada gak time abah aku touching masa tu baru jek 15 minit acara bermula.. samada dia touching sebab dah 50 perkahwinan atau pun dia teringatkan anak2 dia yang dah pergi mengadap ilahi.. lagi pulak slide yang dibuat oleh anak buah aku sangat menyentuh jiwa... dan snagat seronok ditonton... hahahah masa pasang slide rasa cam best jek tauuu...

abis majlis abah sempat bisik.. eh cukup ke duit abah bagi tu.. sebab makanan banyak.. tempat selesa.. aku cakap lebih pada cukup bah.. maceh lah abah belanja kami...kami buat hal kami jek dalam juara room ni.. kakaka sapo nak marah?sume adik badik cucu ciccit jek sume...adik aku busu pun touching gak masa paparan slide termasuklah abang aku saiful dan yang ada kengangan dnegan allahyarham abang2 aku yang dah mengadap ilahi.. apa pun.. abah kata.. tahun depan kita buat lagi.. wakakak aakus etuju jek,, cume aku ni jek penat nak incharge wakakaka


Abah memberi ucapan dan nasihat. satu nasihat yang meninggalkan kesan kat aku sampai hari ni

"Walau sedikit rezeki yang tuhan bagi pada kita.. kita haruslah memberikannya sedikit pada ibu dan bapa kita.. sebab allah S.W.T telah surat kan.. bahawa setiap punca rezeki yang kita dapat adalah untuk kita berikan sedikit pada ibu bapa kita.. walao RM1 kita beri.. tuhan akan balas berlipat kali ganda pada kendian hari.. tak percaya.. cube korang semua.. bagi duit belanja pada ibu dan bapa korang setiap bulan dan korang skip satu bulan.. untuk tidak beri.. nescata duit korang pada bulan itu tidak akan pernah cukup...". <---- aku dah pernah test.. memang pun akan jadi camtu... walo korang kata nakpakai duit bulan tu.. dan ada excuse dari ibu bapa.. namun tuhan tetap uji korang...

Noted: abah & mak tak pernah mintak duit tapi kami bagi penuh keikhlasan sebagai belanja.. kami tahu abah kami ada duit mak pun sama.. tapi kami tetap bagi mereka duit.. sebab itu adalah hak mereka...

Ucapan kakak sulong aku memebrikan impak sebak pada abah aku tangis kegembiraan...

Syafiq selalu wakil cucu memberi ucapan
Mak aku nak touching2 tapi kaberr kekeke
abah pun dah berkaca tapi abah takleh kaber.. sebab mungkin sebab lelaki jarang menangis bile menangis dorang takleh nak kaberr
Busu aku.. dialah kuat menangis masa paparan slide kekeke
Izz zaharin cuba membantu papa nye kekeke
kakakak,, abang aku saiful pun rupenye nangis masa paparan slide kekeke
Amboi abdul ajis siyes nyeAnak-anak buah aku..safwan bakal chef
mak & abah
akak-akak aku yangs uka bergambo
asal mata ko nampak juling mamat??
happy ke kal??
abah bagi ucapan
Sekitar majlis


4 comments:

  1. aku setuju dengan ko.walaupun parents tak mintak tp kite ni sebagai anak kena bagi sebab tak moh rezeki kite di sekat. dan kite lebih di berkati. :D

    ReplyDelete
  2. SOKONG..

    betui2, diorg x kan mintak nye.. kite as anak ler 'rajin' kan kasi tui dak ?

    wahhh meriah nye sambutan diorg tu , sure diorg terharu

    ReplyDelete
  3. betul..betul..betul...mmg mak ayah x kan mintak sesen pun duit kita..tp sebagai anak dh jd kewajipan kita untuk kasi..kalau x leh bg banyak..bagi sket pun jadi la..

    wah..seronok tgk krg satu family...best la..occasion gini..mengeratkan lg silaturahim

    ReplyDelete
  4. ayt pesanan tu, sebijik mcm mak jue ckp dulu...
    mmg berkesan tips itu.. berkat duit kita terhadap parents kita.. cthnya mak jue laa..
    dulu, kitorg mmg ssh... but, tiap bulan.. mak tak penah putus kirim duit kat arwah nenek.. now, alhamdulillah.. hidup kami sekeluarga lebih dari cukup... amin..

    ReplyDelete

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails