Monday, September 5, 2011

Alhamdulillah Raya Yang Sempurna

Alhamdulillah raya tahun ni kami beraya di Kampung aku kampung Sungai Choh.. Semua hakak2 aku balik ke kampung tahun ni mestilah meriah gileee kan? pulak ditambahkan dengan Mohamad zaidi jadi Tokan mercun.. RM500 mercun sajok <--- tahu dek Pak Mertua dia Haji Tamin abah aku.. mahu kami kene khutbah raya.... malam tu gak.. kakakakak...Aku lupa nak ajar husband aku..kalau abah tanya.. jawab kawan bagi kekekekeke...malam tu Mat jedi selamba jawab.. "Kau dapat mana mercun ni D?"<--- ayat ni jek tahu dah abah aku nak korek.." Beli bah"<--- adoiii selamba jek jawab...takpelah tak baik nipu pak mertua tau kakakaka .. Tahun ni rezeki murah belanja anak2 buah mercun uii excited gile dorang malam raya. hahah membakau duit... paling best time mercun bateri 120 shot tu dah cam Hari Merdeka Kat KLCC lak aku rasakan hah..

Pepagi raya cam biasa aku lah tukang setelkan dapur dorang ni bab ni suke melesap sume sabau jeklah.. suma pakat melawa dulu gi semayangraya dulu..aku tinggal terkial2kemas dapur tuk sediakan makanan.. tapi takpelah... Lepas semua nye penuh umah dah orang datang pulak dahh kami lom bersalam salam lagi ni lom pos maut lagi dah ramai yang datang sabau jek aku.. hahh penyudah nye kami bersalampun matahari dah tinggi sempat lah gi raya 3 4 bijik umah kezen kami sambiljalan kaki.. naik kete susah... jalan kampungkan sempit sikit.. ramai yang jalan jek zaman skang ni.. sambiljalan sambil bersalam2 hah bile terserempak ngan kawan2 kampung kan best kan???

Tahun ni pecah rekod anak aku nye collection kat umah aku jek dah 4 angka kekekeke.. sebab anak aku 2 lah..kekekek memang lah leh capai angka tu.. kui kui kui.. rezeki kan? alhamdulillah syukur.... leh simpan kat akaun wawasan memasing ye anak2... Makanan tahun ni pun meriah. so amat kenyang..




Aksi terhangat tahun ini.. akak aku sume melompat... hahaha akak aku ni sesilap ada yang baya mak korang..Lomang ni adalah lomang kasih sayang.. sebab lomang lah anak2 buah aku yang bujang mengahbiskan masa depan bara api hahaha

Izz mengajar kezen nye cara aksi otomenAyampencen yang dah siap direbus tuk dibuat rendang
takbir malam raya kat umah akak Acara membakar duit
Tokan mocon huhuhu.. laki sapo lah ni

Memula takut.. last2 nak men mocon jek keje nye

Terus semua excited bak bergambo nampak Izz men mocon
Camat ali layee!!
tak sompek nak bergambo kuarga. dah aku asyik bergambo bujang jek hahaha
Mak K.A.M.I.. semoa mak sihat selalu
Kat dapur lama bebeno nak nunggu bersalam kat depan sebab ramai orang datang
Tetap..nak action..!!
Kami orang bujang.. puih@#$%^& perasan tul aku
Ngan copek anak buah aku yang makal berkahwin minggu ni
Ni depan laki aku ni pak mertua dia. kami tengah tunggu giliran nak bersalam.. kakakakak selamba jek..oi salam pak mertua cepat bang kakaka
dah cam kumpulan nasyid korang ni
aku dan anak2 dara tua kui kui kui..
Mana anak kau da wana??ko jek posing
Orang Bujang dan mak si bujang hahahaha

Peberet jumpa jek tangga umah orang bergambo hahaha

Berjalan keliling kampung gi beraya hahaha..
Salah sebuah rumah kezen aku siap letak kanopi senang citer kalau jenis sedara mararamai..longgok kan jek hahaha
kan aku cakap pantang jumpa tangga sebab senang nak atur.. gambo beramai

2 comments:

  1. meriah tolll....syiok pusing kg..tu gi beraye dpt angpow x...ke kena pow..hiihi

    ReplyDelete
  2. Imah: hehehehe anak aku lah dapat angpow aku dah tua ni mana de sapa nak bagi kesiann aku.. hehehe anak2 buah aku lah untung tahun ni dapat angpow lebih sikit alhamdulillah rezeki... kau semestinye lagi seronok dah ada orang barulah kata kan hehehe dulu kan orang bagi Izz pertama kali duitraya aku kekok tau nak ambik kekekeke cam pelikk eh nape bagi aku ni.. rupenye dia nak bagi anak aku wakakak tapi bagi kat mak nye sebab budak2 mana tau pegang duit tu

    ReplyDelete

Celoteh anda

Anda Mungkin meminati

Related Posts with Thumbnails